A PATRA VIZITĂ DE STUDIU ÎN SPANIA PENTRU SCHIMB DE EXPERIENȚĂ ȘI BUNE PRACTICI ÎN FURNIZAREA SERVICIILOR INTEGRATE ȘI PERSONALIZATE

Categorie: Noutati

A PATRA VIZITĂ DE STUDIU ÎN SPANIA PENTRU SCHIMB DE EXPERIENȚĂ ȘI BUNE PRACTICI ÎN FURNIZAREA SERVICIILOR INTEGRATE ȘI PERSONALIZATE

 

PROIECT: ”EFICIENȚĂ ȘI CALITATE ÎN SPO – EC SPO” – POSDRU /123/4.1/S/130262

In perioada 22.02-28.02.2015  un număr de 15 specialiști ai Serviciului Public de Ocupare  (SPO) din județele  Bistrița Năsăud, Maramureș, Neamț, Satu Mare, Suceava, Vaslui, Covasna și Tulcea vor participa la al patrulea schimb de experiență și bune practici în furnizarea serviciilor integrate și personalizate cu Servicii Publice de Ocupare din Spania, care va avea loc în localitatea Gijon din provincia Asturias.

Stagiile transnaționale sunt activități cuprinse în proiectul  ”Eficiență și calitate în SPO – EC SPO”, implementat de Agenția pentru Ocuparea forței de Muncă Tulcea, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, SC Drummers Concept SRL București, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Satu Mare, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA și Serviciul Public de Ocupare din Principatul Asturias (Spania) și  contribuie la identificarea și preluarea de la partenerii spanioli de metode, tehnici și instrumente de furnizare personalizată și integrată a serviciilor de ocupare.    ”Eficiență și calitate în SPO – EC SPO”, este un proiect care investește în dezvoltarea organizațională a Serviciului Public de Ocupare din România, vizând atât schimbarea atitudinii, cât și  schimbarea comportamentului individual al salariaților. Astfel este susținută apariția unei noi culturi organizaționale bazată pe orientarea serviciilor spre client, acțiunea în parteneriat public –privat, transferul de expertiză de la partenerii transnaționali,  acțiunea în rețele, măsurarea efectelor produse de servicii etc. Trecerea de la servicii care abordeaza global clienții la servicii individualizate, care să pornească de la cunoașterea potențialului și așteptărilor  fiecarui client este una dintre tendințele menite să conducă la un nivel crescut de eficacitate în serviciile de ocupare.

Partenerii transnaționali sunt recunoscuți pentru asistența tehnică oferită pentru guvernul local, regional și national din Spania, cu privire la îmbunătățirea serviciilor publice de ocupare.

Agenda întâlnirii, elaborată de partenerii transnaționali în urma consultărilor cu liderul de parteneriat, cuprinde următoarele activități și locații:

  1. Prezentarea serviciilor agențiilor SPO din Principatul Asturias pentru angajatori și pentru persoanele în căutarea unui loc de muncă și a sistemelor de orientare și consiliere pentru persoanele în căutarea unui loc de muncă – Agenția de Ocupare EL COTOlocalitatea Oviedo;
  2. Prezentarea reformei Serviciilor de Ocupare – Serviciul de Ocupare Național și Serviciile de Ocupare ale Comunităților Autonome  a activitații Serviciului Public de Ocupare din Asturias (SEPEPA) și a politicilor de ocupare, schimbarea organizațională a Serviciilor de Ocupare – Serviciul Public de Ocupare, localitatea Oviedo;
  3. Vizitarea Centrului de Referință Națională de Formare Profesională pentru Ocupare (Fabricație Mecanică), localitatea Oviedo;
  4. Vizitarea Centrului de Formare Profesională Ambarcațiuni și Pescuit, localitatea Gijon;
  5. Vizitarea Centrului de Siguranță Maritimă Integrală Jovellanos (Veranes), localitatea Gijon;
  6. Vizitarea Confederației Spaniole a Persoanelor cu Dizabilități Fizice și Organice (COCEMFE), localitatea Gijon;
  7. Vizitarea Fundației  Femeilor spaniole, localitatea Gijon;
  8. Prezentarea procedurilor de lucru din  Serviciul Public de Ocupare din Principatul Asturias și a sistemului de evaluare al performanței, localitatea Gijon.

 

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investeşte în oameni!”, Axa prioritară 4 “Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, Domeniul major de intervenţie 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO”.

Multumiri pentru distribuire!